Covers
Leave a comment

Angelica Cheung (Vogue China) over de totstandkoming van een cover

Als hoofdredacteur van een van de meest succesvolle Vogue-edities ter wereld, de Chinese Vogue, stelt ze elke maand een editie van 400 tot 500 pagina’s samen. Women’s Wear Daily vroeg haar onder andere hoe ze bepaalt wie er op de cover en wat er in het blad komt. Haar antwoord gaat vooral over de totstandkoming van een cover en dat blijkt geen sinecure. “Er spelen creative factoren, logistieke factoren en politieke factoren mee. Om veelgevraagde modellen of drukbezette Chinese celebrities en (internationale) fotografen bij elkaar te brengen, moet of de een naar New York vliegen of de ander naar Beijing. En dat kost niet één dag, maar al gauw twee of drie dagen.” Over de politieke factoren rept ze trouwens niet.

 
Lees meer over het succes van de Chinese Vogue, haar lezers en eventueel censuur in het interview op WWD.com.

 
 

vogue-china-october-2014-cover

 
 
 

0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


eight × 4 =