Nieuws
Leave a comment

Company stopt (in printvorm)

Company Magazine october 2014

 
 
Dit is de laatste editie van Company. Door tegenvallende verkopen (jaar na jaar) was de oplage inmiddels gedaald naar 88.000 exemplaren en heeft moederbedrijf Hearst besloten dat Company van nu af aan ‘digitaal verder gaat’.
 
Ik heb Company pas een jaar geleden ontdekt en sindsdien is het een van mijn favoriete trein- en strandtijdschriften (want net zo klein en compact als Glamour, maar dan met zo’n softcover die lekker makkelijk omvouwt wat zo handig wegleest). In Groot-Brittannië gaat-ie ook over de toonbank voor een soortgelijke prijs. In Nederland betaal je 5,90 euro voor blad dat vol staat met betaalbare (high street) mode, wat soms wel een verademing is na Vogue en ELLE, beautyproducten en interviews met artiesten, acteurs en bloggers – allemaal even belangrijk.
 

Company probeerde al een tijdje ook digitaal meer abonnees te werven door ook edities via een app aan te bieden. Dat blijken er ruim 2.000 te zijn. Daarnaast kwamen ze tussen de maandelijkse printedities door met een wekelijkse digitale variant voor nog geen pond. Dat de oplages gedaald zijn is niet verrassend, er zijn weinig tijdschriften waarbij dat niet zo is, maar ik geloof niet dat er 88.000 tieners en twintigers zijn die gaan overstappen op alleen een digitale variant.

 
Company bestaat al sinds 1978 en werd bewust in de markt gezet voor een jongere doelgroep (16 – 24) dan ‘grote zus’ Cosmopolitan.
 

0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


× 4 = sixteen