Nieuws
Leave a comment

Dazed & Confused heet vanaf nu Dazed

Het Britse tijdschrift Dazed & Confused heeft de helft van z’n naam laten vallen en heet vanaf de huidige editie kortweg Dazed. Ook komt het vanaf nu minder vaak uit: niet meer elke maand, maar om de twee maanden.

Hoofdredacteur Tim Noakes zegt dat de reden voor de aanpassing van de titel vooral is om de merkidentiteit van de printeditie en online meer op elkaar aan te laten sluiten. “Iedereen refereert naar ons als ‘Dazed’, zegt hij tegen Fashionista. ‘Dazed digital is onze site. Op Twitter heten we @DazedMagazine. Het is in de loop der jaren afgekort.” De rebranding gaat ook gepaard met minder printedities, omdat Dazed nu ‘digital first’ is. Dazed & Confused wordt in meer dan 40 landen verkocht en verkoopt zo’n 45.000 edities per keer. Het aantal bezoekers op hun site is het afgelopen jaar vervijfvoudigd, zegt Noakes.

Naast de naamsverandering valt er nog meer op aan de nieuwe cover. De omslag is gelamineerd en glossy en gemaakt van beter papier. De titel is smaller, zodat het beeld meer de cover domineert en ook het aantal coverteksten is (nog meer) gereduceerd. De cover bevatte al nooit heel veel tekst, maar is nu ingekort tot twee zinnen.

De oude titel verdwijnt trouwens niet helemaal. Op de rug van het tijdschrift blijft nog altijd Dazed & Confused staan.

Bron: Fashionista.com

0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


one × 5 =