Achter de schermen
Leave a comment

De stijgers en dalers onder de mannenbladen

De mannenmaandbladen kennen geen Linda, geen succesnummer die immer in oplage stijgt en de concurrentie ver achter zich laat. In het laatste kwartaal van 2012 was er voor slechts twee bladen reden voor een feestje wegens een stijgende lijn in de oplages: Esquire (van 17.000 naar 25.000) en Men’s Health (van 39.000 naar 42.000). De andere maandbladen zagen helaas de oplages dalen, de een alleen wat forser dan de ander.

Esquire april 2013

FHM daalde het hardst, van 35.000 naar 19.000 exemplaren, maar ook Playboy daalde fors met 11.000 stuks naar 30.000. Bij de andere bladen viel het mee: BLVD Man ging van 34.000 naar 30.000, Quote van 60.000 naar 58.000 en Bright, het mannenmaandblad met de kleinste oplage, ging van 6.600 naar 5.300 exemplaren. Van JFK zijn geen oplage-aantallen bekend bij het HOI.

Bron: HOI, Instituut voor Media Auditing. De genoemde oplages zijn betaalde oplages en, tenzij anders aangegeven, afgerond naar duizendtallen.

0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


× 2 = sixteen