Nieuws
Leave a comment

De uitgever van Vogue gaat ‘vliegtuigmagazine’ Holland Herald uitgeven

Wie ooit met KLM heeft gevlogen heeft hem vast weleens doorgebladerd; het Engelstalige inflight magazine Holland Herald. Vandaag is bekendgemaakt dat uitgever G+J, dat ook de tijdschriften Jan, Vogue, Glamour, Quest en National Geographic uitgeeft, Holland Herald voortaan zal uitgeven. 1 mei zal het eerste gerestylede nummer in het vliegtuig liggen.

G+J Custom Content won de pitch die KLM uitschreef. Director G+J Custom Content Petra Schuttel: “Het concept dat wij in mei zullen lanceren is eigentijds en sophisticated. We hebben deze iconische titel van klassiek inflight magazine getransformeerd tot een blad met de allure van een publiekstijdschrift.”

Natascha van Roode, hoofd marketing communicatie bij KLM, verklaart de keuze: “G+J Custom Content is erin geslaagd een fris en eigentijds concept voor Holland Herald neer te zetten, zonder de ziel van het blad te verliezen.”

 
Holland Herald is het oudste inflight magazine van Europa; het eerste nummer verscheen in 1966. Het heeft een oplage van 135.000 exemplaren en een bereik van 2,2 miljoen passagiers per maand, wat het ‘t grootste Engelstalige tijdschrift van Nederland maakt. Het blad heeft door de jaren heen verschillende prijzen in de wacht gesleept, waaronder de Smin Award in 2008 voor het beste cover concept en de Avion Award in de categorie Inflight Magazine.

 
 

Een selectie covers van Holland Herald


Holland Herald juli 2012

Holland Herald mei 2012

Holland Herald mei 2013

Holland Herald september 2010

Holland Herald

Holland Herald 1983

0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


7 × = thirty five