Achter de schermen
Leave a comment

Leestip: Het verhaal achter ‘Dazed’

De VPRO Gids ging afgelopen zomer op zoek naar voorbeelden van titels die overeind blijven in tijden van kelderende oplages, terugkrabbelende adverteerders, opzeggende lezers en uitgeklede redacties. Een daarvan was Dazed (voorheen Dazed & Confused), waar dit artikel over verscheen.

Redacteur Jonathan Maas bracht een bezoek aan het hoofdkantoor van Dazed in Londen, de plek waar het tijdschrift over mode, muziek, literatuur, kunst, film en jeugdcultuur in 1991 door Jefferson Hack en fotograaf John Rankin werd opgericht. ‘Wie in de jaren negentig hield van dwarse journalistiek en eigenzinnige vormgeving las Dazed & Confused’, schrijft hij. Naast een interview met de huidige hoofdredacteur Tim Noakes en digital editor Charlie Robin Jones, onder meer over hoe Dazed print en digitaal op elkaar afstemt, krijg je een inkijk in de sfeer die er op de redactie heerst (toen en nu).

0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


3 × four =