Nieuwe titels
comment 1

Net-a-porter.com lanceert online magazine The Edit

De webshop Net-a-porter.com lanceerde vandaag haar eerste online magazine en zal in de herfst haar eerste papieren magazine lanceren. Het digitale blad heet The Edit, telt 30 pagina’s en verschijnt wekelijks in het Engels, Frans, Duits en Mandarijn. Het gratis online magazine bevat nieuws, interviews en fotoshoots waarbij je als lezer meteen kan doorklikken om de kleding online te kopen.

In de eerste editie vind je o.a. een interview met model Natalia Vodianova, modetips ‘from runway to real life’ (in tekst, maar ook in video), beauty (nieuwe trend: ‘foundation nails’ – je nagels in foundationkleuren lakken inderdaad) en traveltips. The Edit laat goed zien wat voor extra’s je toe kunt voegen als je magazine digitaal is; accessoires als iPad-sleeves waarbij verschillende merken zich afwisselen op een productenpagina, bijvoorbeeld of een video kunnen toevoegen.

Het magazine heeft een mooie vormgeving, het doet me denken aan de stijl van de Britse Vogue. En volgende week hebben we alvast iets om naar uit te kijken, dan verschijnt ‘The London Issue’ met o.a. Alexa Chung en Poppy Delevingne.

Hoofdredacteur van The Edit en het nog te verschijnen print magazine is Lucy Yeomans, hoofdredacteur van Net-a-porter.com en voormalig hoofdredacteur van de Britse Harper’s Bazaar.

Print magazine
In de herfst van 2013 zal het nog naamloze papieren magazine worden gelanceerd, dat driehonderd pagina’s zal gaan tellen en vier tot zes keer per jaar uitkomt. Vogue.nl schrijft dat Natalie Massenet, oprichter en eigenaar van webshop Net-a-porter, wil concurreren met bladen als Vogue en Harper’s Bazaar.

0

1 Comment

  1. Pingback: 7 modemerken die hun eigen tijdschrift uitbrengenLatest Issue

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


5 × seven =